Adjuntem el cartell amb els diversos actes programats del 9 d’Octubre en què participarà Bloc Compromís i també els del Darrer Diumenge d’Octubre al Puig. Esteu tots i totes convidats. Participa!
Declaració institucional del 9 d’octubre
9 D’OCTUBRE
DIA DELS VALENCIANS i DE LES VALENCIANES

L’Ajuntament de Massamagrell com a representació institucional del poble de Massamagrell, es vol sumar a la celebració del dia de tots els valencians i valencianes en un 9 d’Octubre, el del 2013, que vivim d’una manera especial.
Hui, commemorem el nostre naixement com a poble després de la conquesta de la ciutat de València per Jaume I el 1238, i els representants polítics de Massamagrell volem posar de manifest una vegada més en un Ple Institucional, el nostre recolzament als actes de celebració per a commemorar este 9 d’octubre. Un 9 d’octubre que ens recorda una data històrica i que ens fa mirar cap al passat, cap al nostre origen com a poble, per una part, però al mateix temps ens fa mirar endavant, cap al futur, cap a un segle que estem començant i sobre el qual projectem les nostres esperances.
Quant al passat, hem d’avançar-nos a reconèixer que no ha estat mai ideal ni perfecte: el passat del nostre poble, com el de qualsevol altre, està marcat per fets que de cap manera desitgem que es tornen a produir en este segle. Ara bé, si bé és cert que el passat no és en cap cas perfecte, no ho és menys que ens ha deixat un llegat, un patrimoni, valuosíssim. Si este patrimoni cultural, producte de segles i segles d’història, es perdera, la humanitat es voria forçada a tornar a començar des de zero, a tornar a cometre tots els errors del passat. I si quedara empobrit per una homogeneïtzació que el desproveïren de pluralitat, es perdria el variat cultiu històric d’idees tan crucials i necessàries per al futur com són: la democràcia, la llibertat i els drets dels individus.
És per això que, de cara al nou segle que hem començat, hem d’afirmar i afirmem el valor de la pluralitat lingüística, cultural i política de la Humanitat com a fonament necessari de la convivència en llibertat i del progrés, i d’acord amb este principi, afirmem també la nostra voluntat de continuar sent valencians i valencianes en el segle XXI, i de ser-ho amb més llibertat i plenitud, més conscients de la nostra identitat i de la vàlua del nostre patrimoni, però també més oberts al món i més solidaris amb tots els pobles de la Terra.
Som conscients que, perquè açò no es quede en una mera declaració de principis, la societat valenciana ha de fer un esforç: un esforç per retrobar-se a si mateixa, per conèixer millor el seu patrimoni històric, la seua llengua, la seua cultura i la seua trajectòria com a poble. Per això volem treballar de manera decidida, per la recuperació del valencià, per la nostra cultura i per la vertebració social del nostre poble. Ho demanem també a tota la nostra societat: partits polítics, sindicats i empresaris, universitats i entitats acadèmiques, associacions cíviques, culturals i lúdiques, etcètera, i a cada un dels ciutadans i les ciutadanes de la Comunitat Valenciana.
Des que la democràcia es reinstaurà a Espanya, els seus benèfics efectes a València es van concretar en un consensuat Estatut d’Autonomia que defenia i defen les nostres senyes d’identitat, i que replega com a norma fonamental de la nostra terra les bases del autogovern, és això el que celebrem cada 9 d’Octubre i que hui volem destacar.
És per tot açò que el Ple de l’Ajuntament de Massamagrell amb motiu de la commemoració del 9 d’Octubre posa de manifest:
1. Que el coneixement de la nostra història és fonamental per a entendre la realitat actual i per poder avançar en la construcció de la societat valenciana unida en la diversitat dins el marc d’Espanya i d’Europa, una societat plural i respectuosa amb les identitats que la conformen.
2. Que la difusió i el coneixement de la història, la llengua, la geografia i la cultura dels valencians ha de ser la base en què es fonamente la reflexió sobre la nostra identitat de futur com a poble.
3. Que cal que tots els valencians i valencianes, amb les institucions locals i autonòmiques al capdavant, treballem en un projecte de recuperació de la memòria col•lectiva que ens permeta consolidar una societat democràtica i moderna amb més justícia social.