“Garantir i recuperar l’Estat del Benestar: la sanitat i l’educació públiques i de qualitat, el desenvolupament de la Llei de la dependència, les pensions per als majors i l’accés universal a la Seguretat Social com a pilars fonamentals de la democràcia del segle XXI”, amb aquesta afirmació el col·lectiu de Compromís per Massamagrell fa públiques les seues intencions amb les candidatures de Mari Cruz Caballer i Huguet i Carmen Serrano i Navarro, que ocuparan el quart i cinqué lloc respectivament de la llista de Compromís a l’Ajuntament de Massamagrell per a les eleccions municipals del proper diumenge 24 de maig.

Mari Cruz Caballer i Huguet, cinquanta-quatre anys, és diplomada en Magisteri per la Universitat de València i mestra d’infantil al Col·legi Públic Sant Joan Evangelista de Massamagrell. Una lluitadora en els moviments socials com ara la plataforma de l’hepatitis C, AMPES, sindicats educatius i Escola Valenciana.

Carmen Serrano i Navarro, quaranta-dos anys, és diplomada en Infermeria per la Universitat de València i treballa en la sanitat pública a l’Hospital La Plana de Vila-real. Compta amb una llarga trajectòria en els moviments socials i festers del poble, com ara els escoltes i les falles.

Compromís per Massamagrell defén que l’educació i la sanitat públiques i de qualitat siguen garantides per a totes les persones independentment de la seua procedència o capacitat econòmica, ja que “són dos pilars fonamentals per al progrés de la nostra societat, el benestar, l’equitat i la justícia social, que garantixen la convivència i la igualtat de les persones”.

Des de la formació valencianista destaquen que els successius governs del PP autonòmic, amb “l’ajuda” dels populars locals, han contribuït a “degradar i devaluar progressivament” la sanitat i l’educació públiques en detriment “de l’interés general i el bé comú”.

També destaquen la contínua negativa dels populars valencians, única en tot l’Estat, a desenvolupar la Llei de la dependència, i “la falta de sensibilitat” del govern popular de Fabra i la consellera de Benestar Social, Sánchez-Zaplana, amb el Consell Comarcal de Serveis Socials de l’Horta Nord pels múltiples retards i impagaments que han patit al llarg d’estos últims anys, que han afectat treballadors, discapacitats i familiars.

Des de la coalició consideren que “és l’hora de revertir esta situació, recuperant i aprofundint en un model de societat més just i igualitari, el qual és fonamental per a iniciar un nou temps de més justícia social, ja que davant les greus desigualtats socials que patim i que afecten les persones del nostre entorn, només així podrem albirar junts un futur de vida digna per a totes les persones”.