Hui compareixia el Ministre de Cultura per parlar dels eixos que configuraran el seu mandat. S’han parlat de molts temes que afecten el món de la cultura i els seus professionals i que, necessàriament, s’hauran d’abordar en esta legislatura.
Però des de Compromís volíem posar l’accent en els Pressupostos Generals de l’Estat i el tracte que tenen en la cultura dels valencians i les nostres institucions.
La xifra que he posat en el títol és ben eloqüent. Al llarg del territori valencià hi ha 547 societats musicals amb les seues bandes, orquestres, cors i escoles (el 50% del total de l’estat). Agrupen 40.000 músics i 60.000 alumnes. I reben, totes les societats juntes, l’astronòmica subvenció de 7.000€!!!!! Sense paraules.
Però quan comparem el tracte que reben el nostres teatres, museus o festivals certifiquem que la nostra ofrena de glòries a Espanya no és correspost a. Uns exemples:
– Teatro Real de Madrid 9’3 milions €
– Teatre del Liceu 7’1 milions €
– Teatro la Maestranza de Sevilla 1’6 milions €
– Palau de les Arts de València 540.000€

– Museo del Pardo 45 milions €
– Museo Reina Sofía 36 milions €
– Museo Thyssen 6 milions €
– Ivam 171.000€

– Festival Teatro Almagro 654.000€
– Festival Teatro Mérida 187.000€
– Festival Sagunt a escena 0€

Són només uns exemples de quin és es tracte que rebem. Per això hem interpel·lat el ministre Méndez de Vigo per tal que prenga nota de cara als nous Pressupostos.
Crec que ja és hora de dir prou. Els valencians no mereixem eixe tracte i algú ho havia de dir.