Des del 17 de juny, Massamagrell compta per primera vegada amb un alcalde de Compromís, Pep Galarza i Planes

Reproduim tot seguit el deu discurs d’investidura

“Veïnes i veïns, diputats, regidors i regidores d’esta i altres corporacions, amics i familia, gracies per estar  ací acompanyan-mos

Veïns i veïnes de Massamagrell, sabeu? en els moments en els que pensava que podria arribar aquest instant em preguntava quins serien els meues sentiments, hui a arribat el moment i el sentiment que ocupa amb més intensitat el meu cor, és l’agraïment.

En primer lloc als meus companys de col·lectiu per haver-me triat cap de llista de la candidatura de Compromís per Massamagrell,

en segon lloc a les persones que ens vareu votar, gràcies per la vostra confiança, que Pablo, Sabrina i jo esperem estar convertint en satisfacció amb el treball del dia a dia,

el tercer agraïment els per als companys dels altres partits que hui m’han convertit en alcalde, gest que els honra, gràcies per la vostra generositat que espere convertir en il·lusió pel treball que compartirem a partir de hui mateix.

Em sent profundament afortunat per l’ocasió que em brinda la vida de representar al meu poble, el poble de Massamagrell, que tant estime i que tant m’agrada per tot el que l’identifica i el distingeix d’altres pobles.

Característiques pròpies que el fan singular, entre les quals vull destacar la seua pluralitat i la seua diversitat. Perquè este és un poble on les persones viuen, senten i creuen de manera diferent sense que això impedisca la harmonia necessària per a la convivència cívica.

Però també és cert que la nostra ciutadania, pateix diferències molt greus que nosaltres, els vostres representants, hem de procurar eliminar, precisament des de la pluralitat d’opinions hem de fer tots els esforços possibles per ajudar a les persones més desafavorides i tornar-los el que cap persona ha de perdre mai, la seua dignitat.

Eixe és el nostre principal objectiu com a equip de govern i el meu particular com a Alcalde, Alcalde de totes i tots.

Ja han passat dos anys de legislatura, dos anys intensos i apassionants, en els que des del govern hem dut a terme moltes de les mesures en les que creguem, mesures dutes a terme per millorar la vida de les persones. Perquè considerem essencial, per exemple, apropar els serveis públics a la ciutadania amb una baixada del 60% de les taxes de l’Escola Permanent d’Adults, o amb baixada de taxes de l’Escola Municipal de Musica. També considerem essencial la lluita per una escola gratuïta com fem amb el programa Xarxallibres conjuntament amb la Conselleria i la Diputació. Estem  construint una educació de qualitat amb la creació de l’aula per a xiquets i xiquetes de dos anys al Col·legi Bisbe Amigó o la creació d’una Aula CIL, de comunicació i llenguatge, en el col·legi Verge del Rosari.

Creguem en el comerç com a principal motor econòmic del poble, estem dinamitzant-lo, amb diverses activitats com poden ser la ruta de la tapa Tasta’m, la fira del Comerç, activitats de formació per a comerciants o activitats per afavorir l’associacionisme i enguany hem municipalitzat la gestió dels mercats.

També creguem  que un poble inculte, és manipulable, fràgil, sense identitat, i per això hem triplicat la inversió en cultura, hem encetat diferents i diverses campanyes culturals durant l’any com son Música al Patí, FesFultura, Íntims Concerts, Menudes Propostes o el primer Concurs de Pintura Ràpida que s’esta realitzant en este moment pels carrers del nostre poble.

També hem creat AVIVA Massamagrell i hem dinamitzat el gabinet de normalització lingüística, fent activitats com son els cursos intensius de valencià, o les campanyes endreçades al comerç de proximitat. Creguem que els veïns han d’estar totalment informats i per això retrasmitim en directe les sessions plenàries.

A més hem creat una xarxa de zones d’esparciment per al gossos, estem augmentant les zones de jocs biosaludables i posant més jocs en diversos parcs infantils per als mes menuts.

Estes mesures són algunes de les que hem realitzat, som conscients de que queda molt per fer, i volem que veritablement es puga sentir el canvi als nostres carrers i places, per això en aquest dos anys restants volem fer, entre altres coses, municipalitzar i augmentar la neteja viaria i aconseguir el poble net que mereixem.

Però també volem mantenir i reparar les nostres instal·lacions, com el One Wall, dinamitzar l’edifici de la joventut, el camp de futbol, o el parc de la diputació.

A més, estem intentant fer un veritable carril bici a la mar, per afavorir el transport sostenible i apropar als nostres ciutadans al nostre paisatge natural per excel·lència, la nostra marjal i platja.

Volem donar-li un gran impuls a la participació ciutadana, aquest any ja hem posat al pressupost 100.000€ perquè la ciutadania puga decidir en que gastar-los.

Després de dos anys en el govern, hui complim amb un dels acords als que varem arribar. A meitat de legislatura faríem un canvi d’alcaldia, i ací estem, complint amb la nostra paraula. La paraula dels tres partits que vàrem decidir pegar un pas endavant per traure Massamagrell del forat al que havia caigut, per alçar i reconstruir un poble digne, social, transparent, participatiu, amable, un Massamagrell per a totes les persones que ací viuen, estimen i somnien.

A l’equip de govern amb els quals he estat treballat aquest dos anys, vull agrair-los el treball en equip, la vocació de servei públic, la sinceritat i el bon fer que han tingut per a Massamagrell. Este equip de govern es caracteritza pel treball en equip, som dos partits però un sol equip, tenim relacions cordials, fàcils i amistoses i això com no pot ser d’altra forma, reverteix en el bon funcionament de l’Ajuntament. Des de fa unes setmanes, hem tingut el plaer de poder sumar a l’equip de govern a Empoderm, Carmen i Enrique, estem molt contents de poder comptar amb vosaltres i de segur que treballareu i es sentireu com a casa. Tots plegats estic segur que formarem eixe govern cohesionat, transparent i responsable que mereix Massamagrell.

A l’anterior Alcalde i company, Paco Gomez, vull agrair-te especialment la teua tasca com a alcalde, crec sincerament que has estat a l’altura del càrrec amb responsabilitat i dignitat, encara que no ha sigut gens fàcil.

No obstant açò, el que serà el nostre dia a dia serà la proximitat, la transparència, la honestedat, som i pretenem continuar sent, gent de carrer, que no pase al despatx més hores de les necessàries, estar en l’espai on coneixes la realitat.

Hui tinc el plaer de assumir un gran repte i una gran responsabilitat, i per acabar m’agradaria fer estes paraules meues, les va deixar escrites Jaume I en 1276 i considere que han de ser sempre el nostre principal objectiu com a càrrecs públics , “Amar i protegir totes les persones i el poble, fer regnar la justícia i vetlar perquè els grans no oprimisquen els menuts”.

Moltes gràcies i VISCA MASSAMAGRELL!”