L’Ordre 20/2013, de 14 de juny, de la Conselleria de Comerç, per la qual es convoquen les ajudes per a entitats intermèdies en matèria de comerç i artesania per a l’exercici 2013, discrimina totalment les associacions de comerciants com la de la nostra localitat.

Segons l’article 9 d’esta ordre, on s’establixen les condicions i la documentació necessària per accedir a la línia d’ajudes, el seu apartat 1 diu: “Podran accedir a les ajudes previstes les associacions empresarials i les fórmules de comerç associat o integrat d’àmbit local, sempre que la població del municipi supere els 30.000 habitants segons el cens de població publicat per l’INE amb data 1 de gener de 2012”.

El requisit d’haver de ser una població de més de 30.000 habitants és un element completament dissuasori a l’hora d’accedir a este tipus de línies de subvenció i un pas enrere en les polítiques de foment del comerç local.

Amb esta decisió, l’Associació de Comerciants de Massamagrell no podrà rebre ni un cèntim de les ajudes destinades pel Consell en matèria de promoció i dinamització comercial.

Per tot açò el Grup Municipal Bloc Coalició Compromís proposa els següents

ACORDS

PRIMER.- Instar la Conselleria de Comerç a rectificar l’Ordre 20/2013, de 14 de juny, i eliminar del seu article 9 la condició en la qual es limita l’accés a les ajudes per a entitats intermèdies en matèria de comerç i artesania per a l’exercici 2013 segons el cens de població.

APROVADA PER UNANIMITAT